dijous, 9 de juliol del 2009

MARROC

TIMICHCHI

Aquest curiós rellotge el vaig trobar en un dels llocs on vàrem dormir al Marroc, concretament al poble de Timichchi.
No cal fixar-s'hi gaire per veure que és un rellotge "de mentida": no marca cap hora i no disposa de cap mecanisme. Però em va fer gràcia veure'l penjat d'una biga, tort i, aparentment, sense cap finalitat.
És el Marroc!!!


ESSAOUIRA
Una altra "curiositat" marroquina, aquesta trobada al poble costaner d'Essaouira. Aquesta alta torre està presidida per quatre esferes de rellotge, però tampoc marquen l'hora. Fixeu-vos que només tenen una broca i que cada rellotge la té en una posició diferent. A més falten la majoria d'hores de l'esfera. Serà per despistar? O potser els estaven muntant i encara no havien acabat?
S'admeten apostes!!!

4 comentaris:

Thera ha dit...

Potser simplement no els cal per saber quina hora és i és simple decoració XD

Agnès Setrill. ha dit...

Ja t'ho dic jo: Fa cinc o sis anys que hi ha algú pendent d'arreglar la primera esfera que es va espatllar,...mentre, s'han anat trencant les agulles de les altres, i ara, que potser "algú" ja a portat el recanvi de la primera, no pensen arreglar-ho fins que arribin les demés agulles.
(M'han dit que al marroc, moltes coses "funcionen" així.

gerardeli ha dit...

Molt em sembla que totes dues teniu força raó.
Thera: de ben segur que ningú troba a faltar el rellotge. De fet, per exemple, els autobusos de l'aeroport no tenen hora fixa de sortida; surten quan són més o menys plens...
Agnès: voltant pel Marroc tens sensació de desolació. Com si tot estigués a mig fer o mig derruït. Aquest rellotge no desentona amb l'entorn...

MIA ha dit...

són rellotges més humils sense cap pretensió, m'agraden!