divendres, 26 de juny del 2009

CATALUNYA

VALLS (ALT CAMP)

L'Agnés ens comenta que el campanar de Valls es veu de tot arreu, això sí, distanciant-nos alguns quilòmetres de la ciutat. Curiosament el rellotge està encarat al sud, just en la direcció contrària cap a on ha crescut la ciutat.


A més, és petit i està una mica endinsat, la qual cosa fa que no es vegi des de gaires llocs (habitats).

L'església -d'estil gòtic tardà- està documentada de l'any 1194. El campanar és neogòtic i les campanes van ser instal·lades a la dècada dels 40.

És el campanar més alt de totes les esglésies parroquials de Catalunya, amb 74 metres.

Fotos cedides per l'Agnès Setrill

11 comentaris:

Minnie ha dit...

Normalment no em fixo gaire en els campanars.Però aquest trobo que és molt bonic,no?

Salut

MARTELL DE REUS ha dit...

Tenia un rellotge per enviar-vos però en veure que a la pobra Agnés heu ubicat el rellotge que us ha enviat com a Valls, Catalunya (España) he pensat que el millor és esperar-me a què feu un reciclatge accelerat en geografia. Fins aleshores... (i encara gràcies que no heu posat Valls, Tarragona España)

GAIA ha dit...

Martell de Reus: Mal ens pesi és així. Una cosa és com en realitat ens sentim i un altre la realitat d’on pertany Catalunya. Jo sóc i em sento catalana també.
Per no ferir la sensibilitat d’alguns he canviat l’anunciat del post
(La idea de posar-ho així va ser pensant en possibles lectors del blog d’altres països que desconeguessin la ubicació de Catalunya. Vam estar discutint-ho molta estona)

Agnès Setrill. ha dit...

M'agrada més així, us seré franca...però jo no hagués gosat dir res...és el vostre blog.
M'ha agradat veure el "meu" rellotge publicat!

MARTELL: Gràcies, sembla que em coneixes una mica.
Ara que està resolt,a veure si un dia veiem aquest rellotge que tens "guardat".
´

MARTELL DE REUS ha dit...

Gràcies.

TICTAC ha dit...

En el nostre blog no hi ha moderació de comentaris per tant, tothom és lliure de comentar i expressar la seva opinió. Tot és vàlid però sempre amb respecte i educació.

Màrius ha dit...

Hola.
Ostres! Sí, quina casualitat.
A més, teniu fotos del rellotge del campanar del meu poble.
Llàstima no haver-vos descobert abans, a Suissa vaig veure en una botiga un rellotge que girava en sentit antihorari, és a dir, completament al revés, us l'hagués fotografiat i enviat com a curiositat.
Per cert, potser em podreu resoldre un dubte que tinc fa anys i anys:
¿Per què quasi tots els rellotges que ténen els núm en llatí posen el quatre així:
IIII
Quan tothom sap que quatre en llatí és:
IV?

GAIA ha dit...

Marius Domingo:
Només es permet tres repeticions consecutives dels simbols: I, C, X i M però en algunes inscripcions i rellotges, els romans no van respectar aquesta regla.
En els rellotges medievals trobem aquesta notació del IIII en comptes del IV perquè els romans van creure que podria causar confusió amb el III, ambdós escrits amb tres traços. La confusió s’accentua al trobar-se tots dos (III i IV) inclinats per la seva posició en el cercle de la cara del rellotge. Al escriure’s com IIII es marcava millor la diferència.
Un altre motiu va ser que li donava més simetria al trobar-se davant del número 8 (VIII) que, es troba a l’altre costat del rellotge.
Salut

Màrius ha dit...

Hola altre cop.
Moltes gràcies per l'aclariment, sols una puntualització, em sembla molt que l'església de Sant Joan de Valls no és pas romànica, en qualsevol cas gòtica, no anterior al s. XVI, crec.
Jo no hi entenc d'aquests temes, però aquesta església la conec molt i no m'ho sembla pas, romànica. Ni per dimensions de les naus, ni per les obertures, els acabats de les pedres, etc.

gerardeli ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
gerardeli ha dit...

Confirmat: és d'estil gòtic tardà, dels segle XVI.